RETUR OG BYTTERETT

14 DAGERS ANGRERETT

Du skal vite det er trygt å handle i Urspesialisten sin nettbutikk. Vi forholder oss til Forbrukerkjøpsloven og Angrerettloven.

·       I henhold til Angrerettloven har du rett til å angre kjøpet ditt gjort via internett.

·       Angreretten gjelder for kjøp varer og enkelte tjenester via internett, ved å melde fra innen 14 dager etter du mottok varen og angrerettskjema.

·       Melding om bruk av angreretten må være sendt til oss innen utløpet av fristen. Du bestemmer selv på hvilken måte du tar kontakt med oss.

·       NB!  Angreretten gjelder ikke på spesialbestilte og/eller graverte varer.

·       Produktet må være levert tilbake til oss i samme mengde og stand som du mottok varen for at angreretten skal kunne gjøres gjeldende Les mer under «Retur av varer».

·       Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides angrefristen til tre måneder.

Forbrukerrådet i ditt hjemfylke hjelper deg med å besvare spørsmål om Angrerettloven, Forbrukerkjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker. Informasjon finner du på www.forbrukerradet.no.

 

RETUR AV VARER

Velger du og returner en vare til oss, må den være ubrukt og sendes i original forpakningen med alle etiketter på. Eventuell returforsendelse må betales av deg.

Husk Angrerettskjema. Du finner angrerettskjemaet her

Her er det en liste over hvorfor varer sendes i retur:

·       Hvis du har mottatt en vare som du ikke ønsker å beholde

·       Varen du har mottatt inneholder feil eller mangler

·       Har du mottatt feil vare eller mottatt varer du ikke har bestilt

Ihht. Angrerettloven kan du angre bestillingen din innen 14 dager etter at du har mottatt varen dersom du tar kontakt med oss før angrefristen går ut. Du finner angrerettskjemaet her Dette skjemaet skal alltid følge med varen når du sender den i retur.

Har du mottatt varen fra oss som en gave, og du ønsker å benytte deg av angreretten. Ta kontakt med betaler av gaven som har angrerettskjemaet og kvittering. Varen kan enten byttes i annen vare i vår butikker eller nettbutikk.

Vi minner om at spesialbestilte varer unnviker fra angrerettloven.

Har du spørsmål angående bytte og retur kan du ta kontakt med oss på urspesialisten@gmail.com i tidsrommet 09.30-16.00 mandag-fredag.

Vennligst ikke send returvarer i oppkrav. Disse blir ikke hentet ut.

Varene sendes pr. post til følgende adresse:

Urspesialisten, Rådhusgata 3, 4611 Kristiansand

 

Klagefrister

1. Feil ved leveranse

Hvis du mottar et defekt eller et feillevert produkt, ta kontakt på mail eller på telefon. Du bør ta kontakt omgående og ikke senere enn 14 dager etter levering. Etter at vi har mottatt din klage vil du få svar med instruksjon om hvordan varen skal returneres.

 

2. Feil under garantitiden

Vi garanterer at varene du har bestilt er fri for produksjonsfeil i to år, eller i løpet av garantiperioden for produktet (fra levering).  Oppstår det feil ved ditt produkt i løpet av garantiperioden kan du ta kontakt på urspesialisten@gmail.com  eller via telefon 92089217. Vi vil gi deg informasjon om hvordan du skal gå videre med din reklamasjon.

 

3. Reklamasjon

Melding om feil må meddeles innen rimelig tid fra du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Reklamasjonsretten for et produkt opphører under alle omstendigheter etter fem år.

 

Ved en eventuell tvist følger vi forbrukerrådets retningslinjer for reklamasjonssaker.

Meny

Innstillinger